čtvrtek 24. srpna 2017

Domácí čalamáda...

Já vím, že na mnohé z Vás, co zavařují svou úrodu ze zahrádek, nemám ani z daleka. Já si suroviny na čalamádu koupila, něco ve Fresh Today, něco v Lidlu. Ale protože ji moc nesmím jíst, ale chutná mi moc, udělala jsem zatím na zkoušku pár menších skleniček. Neměla jsem Deko, tak jsem svařila nálev  svůj. A pročetla předtím spoustu receptů na internetu, na čalamády. Mně třeba moc chutná na vaječných topinkách!


 Nastrouhala jsem dvě hlávky zelí, 4 kapie červené nakrájela na proužky, dvě cibule na proužky do každé dávky 4 mrkve . Každou dávku posolila, přidala cukr a olej a nechala do druhého dne pustit štávu.
 Mezitím svařila nálev z octa, vody, nového koření, celého pepře a dala asi tři lžícee hořčičného semínka.
 A tady je už zavařeno. Musela jsem dnes ještě jednou, protože šest skleniček znělo nesprávně při zatukání na víčko, tak jsem pro jistotu proces dnes dopoledne ještě jednou zopakovala. Jak našetřím skleničky( já hlupačka je minulý týden odvezla do recyklačních kontejnérů) ještě nějakou čalamádu udělám.

 Kesynka je ze stálého deště nějaká nastydlá, vůbec nechce chodit ven a jen spí pod dekou. Chlapeček čeká, kdy že už bude moct zase ke mně na klín. Moc se mu nelíbí, když něco dělá a nemůže být u mne.
A ještě jsem Vám neukázala, jak mi moc vyrostla lichořešnice. Vyfotila jsem ji minulý týden v den, kdy zrovna nepršelo. Koupím asi láhev vodky a z lichořešnicových semen, listů a květů naložím tinturu. Ta čistí ledviny, pomáhá při nachlazení... kašli a zahlenění, horečkách. 
V Irsku již některým dětem začala škola. Vám ještě zbývá nějaký ten den prázdninového volna, snad si ho užijete v s dětmi v lepším počasí, než máme zde. Tady už podle deštivých dnů už pomalu začíná podzim.

4 komentáře:

  1. Ja mám zahrádku, ale zváram len jabĺčka s trstinovým cukrom a škoricou do šróbovacích pohárov a tiež len otočím dole ,,hubu,,. Tento rok som začala skoro, lebo padajú a tiež už nemám oháre. Susedova marhuľa a naša čerešňa a slivka tento rok nič, asi zmrzli. Špajzu mám pri kuchyni malú a už to nemám kam dávať, chýba mi tá komôrka, ale musíme ju mať na spanie...
    Čalamádu mám tiež rada, ale susedíme so Stupavou a to je mesto ,,zelí,, kupujeme si tam kyslú kapustu aj čalamádu od dedinčanov:-)
    Pa, pozdrav a pomojkanie vám všetkým!

    OdpovědětVymazat
  2. Marcelko, ta čalamáda vypadá dobře, že bych se do ní ještě pustila...
    Děkuji za typ, posílám pozdravení a pohlazení pejskům! Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Marcelo, ty jsi tááááák šikovná!

    OdpovědětVymazat
  4. Šikovná a tůze pracovitá. Ta čalamáda fakt vypadá dobře.
    Asi také vyzkouším. Pozdravení od nás i Kamčiny rodinky. M.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš čas věnovaný mému psaní a za milá slůvka, ale i ta kritická,protože mne posouvají dál!