neděle 18. ledna 2015

Učím se...jak na norka...

Norské vzory se mi líbí, ale dosud jsem je nezkoušela. Když jsem viděla čepice a hned dvě během týdne u šikovné Aranel, chtěla jsem to také zkusit. Navíc si pamatuji nádhernou deku, kterou vloni pletla Ella v Austrálii. Tak tu bych asi pletla roky. Mé včerejší tvoření...je to fuška, stále se musí kontrolovat vzor ,řady a navíc jsem se daleko později na internetu dočetla, že se každá upletená řada musí nejprve na jehlici vytáhnout do šířky ,aby vzadu přehazovaná příze nebyla moc utažená a pletenina malá. Tak to přesně se mi stalo. Takže moje celovečerní snaha půjde vypárat! Ale já to snad dám!
Zkoušet budu dál. Dnes mne Sonina vytáhla na delší procházku lesoparkem, bylo chladno, ale mně to dalo nějak zabrat. Nevím zda to bylo tlakem, ale byly chvíle, kdy jsem se opět musela zastavovat a měla pocit, že dál to nepůjde. Každý den je jiný. Snažím se si nemoc nepřipouštět, ale tohle mne vždy dostane. Byla jsem prý rudá, ale po zádech mi stékal ledový pot. Budu muset chodit asi častěji a trénovat. Jsem i trochu nastydlá, možná to bylo i tím.

U Jany na blogu -Rooster Hill- jsem viděla úžasný nápad, jak zabavit děti, využít roličky od toaletního papíru a nakrmit v této době ptáčky. A proto, stejně jako Jana říkám: "krmme je !"

Roličky se namažou tukem, nejlepší je prý sádlo, obalí v semínkách a pak se píchnou na větývky, třeba na vašich zahradách. A zvládnou to i malé děti , stejně jako jany ogárci. Tak a já jdu na toho norka... Vám všem krásný zbytek neděle, děkuji za milé komentáře a mějte se fajn!

21 komentářů:

  1. Tento norsky vzor sa aj mne velmi paci...vyzera to super :-) A ten napad s rolkami je perfektny :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Marcelo vsak ty nad tim vyhrajes, uz ted to je moc hezke ,nemusela jsi to parat ono kdyz to hotove prejedes parou tak to povoli (kdyz je to vlna)Preji hodne uspechu a tobe osobne hodne a hodne zdravi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě ,že to je akryl a ne vlna. Včera jsem hledala tu Tvou deku a projela zpětně spoustu Tvých krásných fotografií a příspěvků. Na kolik jsi začínala čtverečky? Děkuji Ti za přání, a Vám přeji krásné léto!

      Vymazat
    2. Marcelo kazdy ctverecek je 39 ok nahodit a 39 rad, ja jsem to pletla kostku nad kostkou jako dlouhe pruhy abych nemusela kazdou kostku sesivat potom jenom ty pruhy.

      Vymazat
  3. Učíš se móc dobře! A ještě si pěkně hraješ:-)))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji To Ajko, na Tebe a Tvé tvoření zdaleka nemám.

      Vymazat
  4. "Norské vzory se mi líbí, ale dosud jsem je nezkoušela." začala bych úplně stejně, včetně toho - jednou to musím zkusit. odkud máš ty nákresy? jsou moc hezké..
    a držím pěsti,
    s utahováním je problém...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nákresy jsou z Pinterestu, ale mnoho mi jich nejde vytisknout, nevím proč. Asi si je budu do čtverečkovaného papíru malovat sama.

      Vymazat
  5. Tak do norských vzorů se taky nepouštím, vždy se mi to stahovalo, je to už teda aspoň 20 let zpátky....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc se mi to líbí , chci se to naučit. Snad se mi to povede. Díky za komentář.

      Vymazat
  6. Milá Marcelko,

    děkuji za Váš blog, sleduji s obdivem Vaše pokroky v pletení i Vaši výdrž ve všem ostatním. Omlouvám se za nevyžádanou radu, podle obrázku se mi zdá, že pletete hladké oko anglicky, potom se ty očka dole kříží. Teď si z hlavy nevzpomenu jistě: jestli nabíráte z jehlice tu část oka blíž k Vám, tak je to anglicky a na norský vzor byste měla plést tzv. hladké oko, nabrat tu nitku vzadu. Myslím tím hladké oko hladce a hladké obrácené oko z rubu, když neplete do kruhu, jinak se obrace dělá taky anglicky. Třeba na kraji řady.
    Nepopsala jsem to moc jasně, ale dělalo mi to taky problém, to utahování zvládnete na další pokus, když už jste dokázala uplést všechny ty krásné věci.
    Držím český palec, aby to v Irsku šlo hladce- Jiřina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, děkuji moc, taky jsem na to přišla, že hladce to vypadá podstatně lépe. Už mám hotový čtvereček se srdíčky, později ho nafotím. Děkuji moc za komentář, tohle přesně potřebuji, protože třeba na youtubku nebo na některém blogu je to sice vysvětlené, ale pro zkušené pletařky asi i pochopitelné. Takže děkuji za každou radu a díky, že sem ke mně chodíte nakukovat, moc mne to těší, i každý komentář. Taky moc zdravím tam do dálky domů -Marcela

      Vymazat
  7. Jak na norka....pletla jsem kdysi dávno, vlastně v minulém století než se narodily holky a to sobě zimní svetr...to frčelo, byl šedivobéžový a hřál. Milá Marcelko jehlice do ruky a ať se daří.
    Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Svetr jsem "nedala" přes dvacet let. Vlnu na něj už měla, ale šáhla na ní na polštář do výměny vánoční.Líbí se mi moc s kulatým sedlem a vyplétané vzory. Ale na to bych si asi netroufla. Díky za komentář, já zase obdivuji Andělky Tvého muže! Marcela

      Vymazat
  8. Marci,komu by se nelíbily norské vzory
    a ty už je umíš i vyplétat.
    To bude paráda!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blani já směji- neumím, učím se! jestli někdo umí jsi to Ty, ne já! Ale díky za návštěvu u mne. Mávám M.

      Vymazat
  9. Marci tak norský vzor bych nedala ani náhodou. Ale moje babička na ně byla expert. :-) Ale už jsem se přesvědčila (po necelém roce) a pustila se do pletení velkého svetru. :-) Takže možná na vánoce se pochlubím. :-D . Měj se krásně Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni gratuluji k pletení, však s Tvým šitím ,abys pletla po půlnoci snad?!Měj se i klukama také fajn a dík. M.

      Vymazat
  10. Marcelko, jde ti to, super! Norsky jsem už roky nepleta - asi před sto lety budoucímu muži vestu - z lásky :o) Pak dětem, ale to jsem přišla na to, že je lepší norsky vyšívat, netahají nitky na rubu... Ale ani to už jsem léta neděla, a ty vzory jsou tak krásné...
    Ať se ti daří, a nejen pletení! Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Ti Helen, Tvá slova mi vždy udělají radost! vesta musela být krásná, když byla pletená s láskou, vidíš, aspon sis díky mému učení na to vzpoměla! Moc Tě zdravím M.

      Vymazat

Děkuji za Váš čas věnovaný mému psaní a za milá slůvka, ale i ta kritická,protože mne posouvají dál!