neděle 11. ledna 2015

Mlsná sobota...

Vánoční cukroví jsem úspěšně upekla a ještě úspěšněji rozdala a sama i trochu ochutnala, ale sladkého bylo přes svátky dost! Dokázala jsem i na posezení spráskat bonbonieru čokoládovou, naštěstí jen 150 gramovou. Výborné byly linecké košíčky s máslovopudinkovým krémem a ovocem, přelité želatinou, které v mém dětství pekl a zdobil na Vánoce můj táta. Tak když mne včera honila mlsná, našla jsem u Radany na blogu "....cesta z města" česnekáče. A protože mohu vše ,co obsahuje česnek, hned jsem se do nich pustila. Radana píše: je chybou zadělat těsto jen z půlky dávky. Já si říkala, jsem sama, to stačí. No, nestačí. Přišla Sonina, svařila jsem domácí víno-darované,pro mne naředila horkou vodou , pustily si film, jedly česnekáče a dvě šály jsme skoro spořádaly.


Zde je recept na celou dávku, ze které utvoříte 4 šály-záviny. 

500 ml mléka
100ml slunečnicového oleje
1 lžička cukr moučka
2 lžičky soli
1 kostka 42 gr droždí
800 gr hladké mouky

Do náplně:

10 stroužků česneku
125 gr másla

Ze všech surovin prvního sloupku zaděláte těsto, které necháte kynout , aby zdvojnásobilo svůj objem. Poté rozdělíte na 4 díly, rozválíte válečkem a potřete máslem s nastrouhaným česnekem. Zabalíte ,posypete rolády tím, co máte ráda a nebo doma, pečete na 180 st asi 30 minut. Já dala na poloviční dávku půl hladké a půl celozrnné chlebové mouky, Nakrájela zbytky salámů a přidala k česneku s máslem. příště dám másla méně , nebo jen nepatrné množství, těsto vevnitř bylo díky máslu takové vlhké, ale i tak byly česnekáče výborné. Povrh jsem namazala rozšlehaným vejcem, posypala sezamovým semínkem a nakrájela na kolečka olivy. Kdo česnek nemůže, nebo nerad, myslím že i varianta s bylinkama, slaninou nebo sýrem všeho druhu bude také vynikající.

5 komentářů:

  1. Marcelko, tohle je teď hit, už jsem ho taky vyzkoušela a rodina jen slastně mručela :o)
    Moc tě zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Teda Marci s úžasnými recepty se roztrhl pytel. :-) Musím vyzkoušet. Takhle ale asi ta nabraná kila z prosince nesundám. :-D Měj se krásně. Lenka

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Marci!
    Taky jsem česneková a všechno,co obsahuje česnek prostě můžu.
    Recept,který je teď vážně blogový hit jsem už vyzkoušela a moc nám chutnalo,takže věřím,že i vy jste si pošmákly.

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Marci, na česnekáč se také chystám, všechny kolem ho chválíte... ;-) A pěkně jste si to užily. :-) Přeji pohodový týden. :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš čas věnovaný mému psaní a za milá slůvka, ale i ta kritická,protože mne posouvají dál!