středa 14. srpna 2013

50 hodin praxe mám za sebou

 Moc Vás zdravím všechny a omlouvám svou nepřítomnost zde. Od pátku mi začala praxe, vstávám každý den po šesté hodině ranní a vracím se v půl deváté večer. Volný den jsem měla pouze v neděli a od pondělí jezdím každý den na jedenácti hodinové služby v Sullivan Centre zase až do soboty. V centru je momentálně 22 klientů, z toho tři pouze na dva týdny, tzv.Respite Care, je vlastně služba tohoto centra pro rodiny,kde se starají o nemocné rodiče s Alzheimrovou nemocí či stařeckou demencí a potřebují si odpočinout či něco zařídit, nebo odjet na dovolenou. Po padesáti odpracovaných hodinách  chápu, jaká to musí být pro rodiny úleva, si trochu odpočinout od stálé 24hodinové péče. Personál centra se ke mně chová moc hezky, o každou práci mne poprosí i za ni poděkují. Klientela je ve věku od 60ti let , nejstarší je paní, které je 90 let a je v dlouhodobé péči Centra. Tito lidé potřebují opravdu stálý dohled , většina z nich není schopna se sama najíst,umýt či použít toaletu. Někteří, pokud je něco rozruší, jsou i agresivní. Obdivuji práci sester, ošetřovatelů i dobrovolníků zde. Překvapilo mne, kolik lidí sem zadarmo chodí vypomáhat. O některé z klientů se musí mnohdy postarat i tři lidé najednou, v rámci bezpečné péče. K mé praxi se jistě ještě vrátím a napíši více,třeba některé z Vás bude něco zajímat a zeptáte se mne!

A nyní bych Vám ráda ukázala fotografii od mé kamarádky , se kterou se znám ještě z doby, kdy jsme byly na učilišti a která mi poslala obrázek, jaké krásné sezení se jí povedlo přes tento víkend vytvořit z palet . Myslím si, že se jí sezení moc povedlo a s jejím dovolením sem fotografii vkládám.
S tímto obrázkem se s Vámi dnes loučím, protože ráno zase vstávám. Příště Vám ukáži trošku háčkování, které s sebou nosím do autobusu a i s ním relaxuji v době oběda v Centru. Mějte se krásně a děkuji Vám, co sem pravidelně chodíte na virtuální návštěvu za milé komentáře!


6 komentářů:

  1. Posezení z palet je fakt supr!
    A tobě držím palce, ať to tam v pohodě zvládáš:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Posezení se kamarádce moc povedlo. Mě docela zaujala ta praxe, moje kamarádka teď začala pracovat v domově důchodců u nás a když mi občas tu práci popisuje a hlavně to jak k těm starým lidem přistupují ti co tam pracují už delší dobu...mám z toho úplně špatnej pocit...prostředí , péče, jídlo ... za nic moc to nestojí. Moje sestra pracuje v ústavu pro postižené...původně děti , ale jsou tam na stálo a dnes už jsou dospělí, ale v rámci školení byli taky v domově důchodců ve švédsku a samozřejmě i podobných zařízeních u nás a je to nesrovnatelené už jenom strava je velký rozdíl a pak prostředí a přístup personálu.Takže pokud se o těchto zkušenostech rozepíšeš mě by to zajímalo. Přeji krásné i když hodně pracovní dny !

    OdpovědětVymazat
  3. držím prsty....musí to byť ťažké...pracovné nasadenie je teda veľké

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Marcelko, zatím sháním palety a jak to vypadá, tak se nového sezení letos už asi nedočkám. Díky za obrázek, ukáži ho manželovi, zatím jsem mu svoji představu pouze kreslila. Vím, co tvoje praxe obnáší a máš můj velký obdiv. Tak ať do zvládáš:-) Držím palce, ale to ty víš. Zuzana

    OdpovědětVymazat
  5. Krásné posezení ...
    Marcelko 11ti hodinové služby každý den ... teda jak to můžeš zvládnout, já bych padla. Mě stačily před MD dvě 12tky za sebou a potřebovala jsem oraz. Takže máš můj obdiv ...
    Hezký večer ... Věra

    OdpovědětVymazat
  6. Marcelko, máš můj obdiv ..... škoda, že i u nás není takováhle péče věnovaná starým a nemocným lidem .... držím palečky, ať ten nápor a tlak vydržíš ..... pa, pa Marki

    PS: To posezení z palet je nádherné !!!!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš čas věnovaný mému psaní a za milá slůvka, ale i ta kritická,protože mne posouvají dál!